MEDIACAMPAGNE

13 januari 2015

Tijdens de unieke ontdekkingsreis die 400 jaar geleden uit Hoorn vertrok vonden Schouten en Le Maire een nieuwe zeeweg via/langs het zuidelijkste punt van Zuid-Amerika. Sindsdien prijkt als eerbetoon de naam van thuishaven Hoorn als Kaap Hoorn op de kaart.

De ontdekking van Kaap Hoorn staat symbool voor Hoorn als 17de-eeuwse wereldstad. De viering van het 400-jarig jubileum verdient dan ook een groot publiek. Om dit te realiserenis er een breed opgezette en veelzijdige campagne ontwikkeld, startend met een persconferentie op 28 januari.

Online en offline brengen we 400 jaar Kaap Hoorn lokaal, regionaal en nationaal onder de aandacht, waarbij we gebruik maken van een open huisstijl.

Online campagne

In samenwerking met mediapartner Abovo brengen we het verhaal van 400 jaar Kaap Hoorn lokaal, regionaal en nationaal online onder de aandacht. Dit door bannering, bloggers en retargeting. De bannering is gekoppeld aan bepaalde zoektermen op de websites van bijvoorbeeld nu.nl en nos.nl. De bloggers posten op telegraaf.nl en vrouw.nl. Voor berichtgeving over de viering van 400 jaar Kaap Hoorn en het hoofdevenement NachtKapers wordt er verder actief gebruik gemaakt van twitter en facebook. Via @WijKapenHoorn verloopt de berichtgeving over de viering 400 jaar Kaap Hoorn. Via @Nachtkapers verloopt de berichtgeving over Nachtkapers. De inhoud van de tweets en de posts is zeer divers maar altijd verbindend.

Offline campagne

Advertenties
Voor de boodschap van 400 jaar Kaap Hoorn en NachtKapers zijn er verspreid over het jaar verschillende advertenties ingekocht in het Noordhollands dagblad. In de gemeentegids van Hoorn is een advertentie over de 400 jaar Kaap Hoorn viering opgenomen plus een redactioneel artikel. Op de pagina gemeentelijk nieuws zal ook met regelmaat een advertentie voor NachtKapers of de 400 jaar kaap Hoorn viering te zien zijn.

Outdoor
In samenwerking met mediapartner Promobase wordt er het hele jaar op billboards veel aandacht gegeven voor de boodschappen van 400 jaar Kaap Hoorn en Nachtkapers. Dit door middel van een stopper-deal. Van de  gemeenten Hoorn, Koggeland, Stede Broec, Hollands Kroon, Den Helder, Purmerend, Diemen tot in de gemeenten Almere en Utrecht is de boodschap van 400 jaar Kaap Hoorn te zien. 

Klik hier voor het downloaden van logo JPG Kaap Hoorn.

Klik hier voor het downloaden van banner JPG Kaap Hoorn.